zondag 24 januari 2010

D66 Maastricht standpunt inzake crematorium Daalhof

D66 Maastricht is van mening dat er geen crematorium moet komen in de woonwijk Daalhof. De partij reageert hiermee op het signaal dat afgegeven werd bij de stemtent waarmee D66 Maastricht afgelopen weekend in Daalhof stond.

Na afweging van een aantal argumenten kwam D66 Maastricht tot deze besluitvorming. Als voornaamste punt moet worden genoemd dat in de hele procedure de buurt onvoldoende betrokken is geworden bij de besluitvorming. Bovendien is er slecht gecommuniceerd met de gemeente Eijsden, waar recent een regionaal crematorium is gebouwd.

D66 Maastricht heeft de inwoners van de wijk gehoord over hun onvrede over de plaatsing van een crematorium te midden van een woonwijk. Bovendien is de verkeerssituatie op een dergelijke verkeersdrukte niet berekend. Fractievoorzitter Mieke Damsma laat weten “dat D66 Maastricht in de toekomst niet uitsluit dat een crematorium in Maastricht nodig is doordat er meer behoefte is aan cremeren, maar dan wel op een geschiktere plek”.