zaterdag 29 februari 2020

Stemtent D66 – ‘Liever gratis entree, dan een zwemplas in ENCI-groeve’

Op zaterdag 7 maart is de Stemtent van D66 Maastricht op de Luikerweg te vinden, nabij de parkeerplaats aldaar, met de stelling: ‘Liever gratis entree, dan een zwemplas in ENCI-groeve’.

Onlangs bleek dat het plan van transformatie van de ENCI-groeve door recente ontwikkelingen wat bijgesteld moet worden. Natuurmonumenten deed al een suggestie om entree te gaan vragen voor toegang tot de groeve, om toekomstig onderhoud te kunnen betalen. De zwemplas die in 2017 (te) grote aantallen bezoekers trok is inmiddels volgestort en keert naar alle waarschijnlijkheid niet meer in de oude vorm terug. Vindt u het een goede keuze om geen zwemplas te hebben in de groeve? En vindt u dat de groeve gratis toegankelijk moet zijn voor wandelaars, of vindt u een kleine vergoeding bespreekbaar? Wij horen het graag van u.

Het is ditmaal mogelijk om met onze mensen in gesprek te gaan tussen 12.00 en 16.00 uur op de Luikerweg nabij de parkeerplaats ter hoogte van het fort Sint Pieter. Mocht u niet langs kunnen komen, maar toch willen reageren, dan kan dat via de poll op de Facebookpagina van D66 Maastricht