woensdag 20 januari 2021

Komt de Maastrichtse Ramblas er dan toch eindelijk?

Al jaren vraagt D66 Maastricht om op de Stationsstraat een soort van Ramblas te creëren: een aantrekkelijke middenberm met terrasjes die als toegangspoort vanuit het station naar de stad fungeert.

Dinsdag 19 januari werden wij positief verrast met een raadsinformatiebrief waarin stond dat een pilot terrasexploitatie vanuit de middenberm alsnog gerealiseerd kan worden. Dit alles zal moeten voldoen aan hele strikte voorwaarden om de verkeersveiligheid voldoende te kunnen waarborgen.

Fractievoorzitter Johan Pas is blij dat er eindelijk wordt geluisterd naar de geluiden vanuit de stad. Hij lichtte al meerdere keren in diverse stads-, raadsrondes en raadsvergaderingen toe wat de visie van D66 is op de Stationsstraat. Het voorstel dat hij deed in de raadsronde van 24 november, te weten realisatie van terrassen in de vorm van een pilot, wordt nu serieus bekeken. Ook raadslid Harald Barendse en woordvoerder mobiliteit van de fractie kan het voorstel alleen maar omarmen en beamen: “Eindelijk wordt er serieus gekeken naar onze ideeën om de Stationsstraat nog aantrekkelijker te maken”.